17 Jan 2015

Kisah Anak-Anak Pelajar Darjah 1

1. Pagi tadi dibincangkan di dalam televisyen, betapa bobroknya sesetengah pengusaha kantin di sekolah menganiaya kanak-kanak naif.
2. Bayangkan anak-anak darjah 1, berwajah polos, suci, alami perkara-perkara di bawah:
3. Murid yang dah bayar dengan duit besar, tapi tidak kembalikan duit baki. Murid berlalu pergi tanpa diberitahu. Dua-dua pihak rasa tidak bersalah.
4. Apabila murid bertanya harga, pelayan memberitahu, "Dua, seringgit," sedangkan boleh diberitahu harga seunit "Satu, lima puluh sen."
5. Yang kasihannya, anak ini beli saja dua unit, sedangkan dia cuma perlukan satu.
6. Harga secawan (saiz kanak-kanak) air minuman sirap penuh adalah RM1, hampir menyamai harga segelas di luar untuk dewasa.
7. Ini lagi sedih, anak ini cuma ada 50 sen di tangan. Maka, dapatlah dia separuh cawan. T_T
8. Tidak boleh saya bayangkan betapa tergamaknya anak-anak tidak berdosa diperdayakan.
9. Walaupun diketahui syarat sah pihak jualbeli haruslah mumayz/baligh, namun situasi begini amat menyedihkan.
10. Satu lagi kes, bila ramai murid beratur ambil makanan, sampai di hujung barisan, ada makanan yang habis.
11. Ada kes lain, bila dah bunyi loceng, anak ini tak jadi makan. Ditinggalkan begitu saja, terus masuk kelas kelaparan. Sedih lagi T_T
12. Wahai ibu bapa, kita sajalah penyelamatnya. Mari kita budayakan semula amalan bekal makanan.
13. Jika satu Malaysia ibu bapa sediakan bekal, alamat pengusaha kantin pun kena fikir cara lain untuk cari makan.
14. Ada sesetengah pengusaha yang melarang anak yang bawa bekal makan di kantin. Abaikan saja undang-undang ini. Bawah pokok pun tak mengapa. Kenangan terindah.
15. Anak-anak yatim lagi macam mana? Hai sayunya hati.
16. Cerita pasal makan ni, semua orang boleh sentap. Kita mak-mak ayah-ayah ni makan sedap waktu tengahari, anak kita makan apa di sana?

8 Jan 2015

Kawan Aku Mati Dalam Rumah Sewa


Jom tonton filem Kawan Aku Mati Dalam Rumah Sewa di sini. Kawan Aku Mati Dalam Rumah Sewa mengisahkan kehidupan tiga rakan baik yang tinggal bersama di rumah sewa. Rudy, pelakon extra yang sentiasa memainkan watak hantu dalam setiap filem. Akhir pula adalah seorang pekerja di sebuah stesen minyak dan Remy adalah seorang pengilap kasut. Mereka menyewa rumah yang dimiliki oleh Pak Cik Osman Basah.

Mat Tudung

Mat Tudung Full Movie

Sinopsis Mat Tudung

Mat Tudung mengisahkan seorang kasanova bernama Johari (bekas Mat Rempit) yang telah jatuh cinta pandang pertama pada Zizie. Zizie bukanlah seperti gadis biasa yang mudah untuk didampinginya tapi seorang gadis berhijab yang terkenal dengan sifatnya yang dingin terhadap lelaki. Johari terpaksa mencari apa saja helah untuk mendekati Zizie. Cara yang difikirkannya paling berkesan ialah dengan menyamar sebagai gadis bertudung iaitu Johanna sebagai ‘adik perempuan’ kepada Johari.

Pelbagai insiden menarik berlaku apabila perwatakan ayu Johanna telah menarik hati bapa Zizie. Johari pula dia diintai oleh ibu Zizie yang kesepian akibat kurang diberi perhatian oleh ayah Zizie. Johari juga menjadi target abang Zizie yang keliru dengan jantinanya sendiri.


14 Jan 2014

My New Blogg

Yow2..  hari ni xnakkk citerr ap2 selain citer pasal blog ak ygg trbaruu.. kat blog hujan panas ni, hanya ad pasal citer2 sajaaa kannn..? so, kalau nak thu citer pasal diri aku dan khidupan seharian akk,, kunjungi blogg ak.. nak link? erm ermm.. DISINIIII !! anybody interest to know my story?? jyeahh.. jenguk2 lhh yee.. follow2 jugakk yeeeee .. ni ad screen cropp

klau nk tahu yang diconteng2 tu, visit ma blogggg.. <333333 

10 Jan 2014

List Of The Best Korean Drama 2013

Secret

Watch Secret (Korean) online

Secret (Korean)

Titles:
비밀, Bimil
Description:
Everyone has their own secrets. Secrets can help people succeed and even fall in love; but secrets can also destroy people. Secrets can sometimes make us happy, worried, or even blind us to reality. This drama is about secrets. It is an exploration into the trials and tribulations of people who live with secrets. These secrets drive the four characters desire to find love and exact revenge.
Category: Korean Drama
Status: Ongoing
Released: 2013

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...